Direktlänk till inlägg 8 oktober 2010

Varning för Wacka Wacka

Av scarecrow - 8 oktober 2010 13:37

Vi ska fortfarande ha en dejt, men inte i stora staden.

Inte middag och bio här inte.. nope, vi gjorde lite ändringar i dejtplanen..


När Sambon kommer hem från jobbet ska vi . . . .  *trumvirvel*

. . . .  tvätta bilen! Tjohoo..

  

Efter det ska vi ha "fredagsmys". Kom fram till att vi, om vi hittar någon, ska hyra en film och kura i soffan resten av kvällen.


Anledningen till att vi tvättar bilen i kväll är att vi då slipper tvätta den i morgon bitti - och på så vis kan vi ha sovmorgon! Även om vi vaknar kl 8.00 så är det sovmorgon i den bemärkelsen att vi slipper vakna av väckarklockor.


I morgon kl 13.00 ska vi infinna oss på Lökeberg  Vi ska fira sambons systerson som fyllt "moppe". Det ska bli kul. Fast jag är lite kluven till begreppet buffé. Samtidigt som det är bra, för då kan jag plocka det jag tycker om/kan äta och jag kan ta precis hur mycket/lite jag vill. På en buffé kan man verkligen "plocka russinen ur kakan". Samtidigt som jag tycker att det är lite äckligt att alla som är där, är och "pillar" i maten.


Vi har ätit på Lökeberg en gång innan och då stod ett barn och åt (visserligen med sked) direkt ur skålen med glass..  Jag förstår honom, vilken lycka, att det fanns en jumboskål med glass, i lagom "ät-höjd" för honom + att det precis bredvid låg en hel hög med skedar  - snacka om att lyckan var gjord! *S*


**************************************************
*

Så får det ju bli en liten gnutta musik också, det är ju trots allt fredag, min skallebang är borta och snart kommer    hem!!


(Varning: Den fastnar lätt och omgivningen kan bli lite trött på att man går omkring och nynnar "wacka wacka"..*S*)


 
 
Ingen bild

Tiggertufflan

8 oktober 2010 17:10

Önskar er en mysig kväll i sofan...Här ska det ju firas 3-åring...och sen får vi se om det blir någon bebis eller om jag får sova...Just nu känns det som att det kan bli vilket som...
Kram

scarecrow

8 oktober 2010 20:59

Har haft en bra soffkväll. Efter biltvättandet blev det en sväng till en av de lokala pizzeriorna och medan pizzabagaren fixade vår middag gick vi till filmuthyraren och vi hittade en film: "Edge of darkness" Den var spännande från start till mål.

Hoppas kalasandet gick bra och att du får sova och samla kraft inför prinsesseankomsten :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards