Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Sumering av helgen

Av scarecrow - 10 oktober 2010 16:19

Helgen, eller ja, lördagen i alla fall gick i sociala tecken.

Först familjemiddagen m god mat, goda efterrätter och trevligt sällskap - en lyckad tillställning.


Sen, när vi var färdiga med familjemiddagen hann vi lagom hem och vända innan det var dags att träffa min gudson ink hans mor o far :) Vi började vid den lilla ankdammen och matade ankor, gäss, mysk- och gräsänder.  När brödet var slut och lekparken, som ligger precis bredvid, var testad åkte vi hem hit och fikade. Gudsonen och jag kikade lite på film, vi började med "Flykten från Hönsgården" men vi bytte efter en kort stund till Tintin i Hajsjön. Fast i slutänden var det roligare att leka med kattleksakerna än att sitta stilla och kika på film - så vi hann med lite bus också :)


Frk Perserkatt gömde sig under sängen - hon är inte van vid barn och jag tycker hon är klok, som gömmer sig längst in under sängen i stället för att vara framme och vara sur & fräsa. (hon kom fram 1min efter att Lilleman & Co stängt dörren)


Efter den socialdagen spenderade vi kvällen i soffan (vi är nog ett par äkta soffpotäter)


Söndagen bjöd på en "slowstart" och vi kom väl utanför dörren strax efter halv tolv. Det bar av mot grannstaden och deras willysaffär. Betydligt bättre än den vi har här. Den som finns här är trång och sunkig, den vi åkte till är stor, rymlig och fräsch. Fick med oss det vi skulle + några fynd.


Mitt uppe i allt fick jag ett blodsockerfall och klev in i nån "nä-men-köp-du-vad-du-vill-för-jag-bryr-mig-inte-men-jag-blir-sur-om-vi-inte-köper-det-jag-vill-men-jag-tänker-inte-säga-vad-det-är-personlighet"... Stackars F! Han föreslog att vi skulle köpa mig en risifrutti - och då höll jag på att kräkas.. Risifrutti är bland det äckligaste jag vet *ryser* Jag skärpte till mig - så mycket jag kunde - och vi tog oss genom handlandet utan sammanbrott *S* Men så fort maten var betald, packad och utanför affären slet jag upp påsen med äpple och satte tänderna i ett.


Väl hemma hann vi med lite "hem och hushållspyssel" innan det var dags för tvättstugan, F's favorit sysselsättning - NOT -  Jag tycker inte det är nått "jippie" över det, men jag gör det utan större suckar och pustar. 


F fixade middagen - han är en jäkel i köket - i går blev det helstekt fläskytterfilé, blomkål, potatis, sås, gelé och saltgurka :)


Så har jag hamnat i Tradera träsket.. Har inte köpt något och har bara fått sålt ett gäng cd-skivor - för hela 20kr.. wow.. men hela konceptet tradera är ju roligt. Det finns ju a l l t ! Nån sålde ett par stringtrosor...och nån annan sålde en proslinshund vars pris, just då var en bra bit över 2000kr! Jösses.. Men det är kul att kika. Med tanke på att allt finns, och att allt verkar gå att sälja så beslutade jag mig för att sortera i min smycke-låda. Fick i hop ett par halsband som jag inte använder. Får väl se om nån vill ha dom, annars får de väl ligga kvar i lådan.


Nu är det dags att ta tag i livet, ett försök till att få till en frisyr (i alla fall så pass att jag inte skrämer folk..) borsta en tand och komma iväg mot jobbet. Måndagkväll på jobbet... fy fn. Det är dags att söka sig nått annat.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards