Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Shittyday

Av scarecrow - 13 oktober 2010 14:31


Är lite "bakrusig" efter gårdagens migrän men har fått lite skolarbete gjort, med betoning på lite - har mer att göra, men går i slowmotion.


Lägg till lite ditt och lite datt så blir det en pissedag.

För utomstående kan nog ditt och datt framstår om bagateller och småsaker - men för mig - i mitt liv - just nu, är det blytunga tegelstenar som kastas mot mig och jag kommer inte undan.


En kollega skrev på FB att hon varit på Ultraljud och fått se fötter, fingrar, ett hjärta som slog - hon var överlycklig - vilket jag har full förståelse för - och jag är glad för henne skull - men jag blir ständigt påmind om "vart" i graviditeten jag skulle varit, om vi inte fått missfall. Det är 4 på jobbet som är gravida, alla är gravida i nästan samma "tidsplan" och jag skulle varit en av dom.

Och det gör ont att inte vara det.


Den enda hund jag älskat som min egen - fast att han inte på något sätt varit det, och vi har 35mil mellan oss och ses inte så ofta - men när vi ses är det desto mer kärlek - Älskade Pärlan - Han är i dåligt skick nu. Jag fick mail från hans matte, och han har inte långt kvar. Han behöver smärtstillande - och det hade väl varit en enkel match - om han bara hans mage hade klarat de starka tabletterna.

Älskade Pärlan. När allt är över, och du gör dina tokroliga hoppsasteg på de gröna ängarna, hälsar du till Alma då?





Det enda som ger lite solsken över den här pissedage är att Bästa A får åka hem från BB med prinsessan - det tog 14dgr över tiden och en igångsättning för Prinsessan att behaga göra entré - fint folk kommer sent, eller hur var det?


 
 
Ingen bild

Tiggertufflan

13 oktober 2010 19:24

Kanske behöver man ett år, eller iaf 9 månader på sig att sörja..."det hade kunnat vara jag om inte..." Det gör ont. Kram vännen

 
Ingen bild

Kerstin

14 oktober 2010 14:00

Det kommer göra ont till det skulle ha varit dags, tror jag. Ännu 24 år efter mitt första mf kan jag tänka på det när jag träffar ungdomar födda samma år som jag kunde ha fått barn. Det kommer stanna hos dig/er för alltid, men göra mindre ont med tiden.

Kramar till dig! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards