Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Gårdagen..

Av scarecrow - 21 oktober 2010 11:49

Igår var en bra dag..med en lite twist..


Vi (kollegan och jag) hade bokat date med en bibliotikare på bibblan som finns på jobbet. Vi ville ha hjälp med att söka i databaser på rätt sätt. Det är ju sånt som skall redovisas i uppsatsen, så det är ju bra om vi sökt "som vi ska".


Hur som helst, vi hade bokat tid 10:30 och vi fick väldigt bra hjälp. Kl 13:00 gick vi där ifrån med x-antal artiklar som förhoppningsvis kommer vara till stor nytta. Om inte, så vet vi hur och var vi kan söka nya.


Jag hade bestämt mig för att åka och prata med "däckpojkarna" om nya vinterdäck, så när allt var klart och kollegan och jag bestämt hur vi skulle lägga upp kommande dagars arbete så gav jag mig av.


Väl framme var det lite kö, alla ville ha däcken bytta och jag fick snällt vänta. När det blev min tur sa jag som det var,  att jag behöver nya vinterdäck. Då frågade han vad jag hade för däck.. eh.. tja.. jag sa som det var "de är runda, svarta, 4st och det sitter ett i varje hörn"... han skrattade gott!


I nästa stund frågar han mig om jag kan något om datorer och dataprogram.. och jag svarar helt ärligt att jag kan lite, men långt ifrån nått geni. Då plockar han fram företagets bärbara dator, öppnar kund/däckregistret och undrar om jag kan ändra det lite.. Ett register där hyllans nummer kom först, och ett register där kunden efternamn kom först.


Ett löste jag, snabbt och lätt, sen fick Jag tänka lite..tja, allt är rellativt - och ett tag luktade det faktiskt lite bränt.. jag fixade och trixade och fick inte i hop det riktigt, så jag ringde suporten (läs: pappsen) och han fixade det, via telefon, på 10sek..


När doften av bränt trä hade skingrat sig från butiken och min bil var klar (med nya fina Michelindäck m dubb) så fick jag betala - dock inte fullpris.. 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards