Direktlänk till inlägg 2 november 2010

Musik med minnen

Av scarecrow - 2 november 2010 10:49

Apropå musik med minnen..


Min bror var DJ och hade en uppsjö av skivor - alla i vinyl - det var tider det..       


En låt med minne är Tove Naess, hennes cover på "I want You back". Det är brorsans och min "tandborstsång".. vi borstade tänder och fjantade runt i badrummet och sjöng/mimade med - och givetvis var tandborsten en utmärkt mikrofon.


En annan låt som jag minns, med skräckblandad förtjusning är

Jag var ute på en barbackatur på min ponny, trallade och sjöng och när jag högt och ljudligt sjön "let's talk about sex..." så kikar jag lite till vänster och där, där sitter en jägare på pass.. Jag var 15år så A L L T var pinsamt.. och att ha yttrat ordet SEX i hög volym framför en helt främmande karl var obeskrivligt pinsamt..


L och jag skulle flytta till Göteborg efter studenten. PUNKT. och den här låten kom så passande. Go west - så ruggigt slående iom att vi bodde så långt österut man kan komma. Vi fullkomligt älskade den! Om vi flyttade till Gbg.. inte precis direkt efter examen, men nu, efter x-antal år så bor vi, om inte i Gbg, så i alla fall i nära anslutning.



Ett minne från Canada är:

Var på middag hos ett par vänner och så var det en livespelning med Shaggy på tv:n 



Bästa A bodde i Västerås.. många av lediga helger spenderades där..




Listan på musik med och tillhörande minnen kan göras väldigt lång, alla minnen är dock inte "avslöjningsbara" här...



 
 
Ingen bild

Kerstin

2 november 2010 12:49

Det är konstigt egentligen, hur man kan styra sitt humör med musik? Och hur musik är så sammankopplat med minnen. Somliga låtar kan jag få ruggiga flashbacks av, verkligen.

Egentligen borde man göra tvärtom än man (ofta) gör - lyssna på UPP-musik när man är nere, istället för på ballader. (Inte lyssna på down-musik när man är upp... *S*)

 
Ingen bild

Tiggertufflan

2 november 2010 19:48

Nä, vissa saker kräver nog censur även om de är preskiberade nu (hmm, stavas preskiberat verkligen så ?)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards