Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Kan jag skylla på frisören?!

Av scarecrow - 4 november 2010 19:46

I dag träffades jag och U på bibblan som finns på jobbet. Sökte artiklar efter konstens alla regler och U berättade också vad statistikern sagt om designen & jag fixade till ett exell-ark och tror det kommer funka.


Tog en vända till det lokala köpcentret och spenderade pengar. Sand till kattlådan, nya örhänge då mina (som jag köpte för 4år sedan) gav upp härom veckan. Fick erbjudande att gå med i guldfyndsklubben och fick därför 25% rabatt - så det var ju inte mkt att tveka på.


Så hade jag bokat klipptid hos min frisör - som jag vet kan! Det är så jäkla bökigt att hitta en ny frisör bara för att man flyttat (och jag går a l d r i g tillbaka dit jag klippte mig sist) Fast när jag kom till "min salong" var det inte "min" frisör, hon var minsann hemma och var mammaledig. Så det blev en ny frisör i alla fall.. Men det var en bra tjej. Hon lyssnade på när jag berättade om hur mitt hår är (bångstyrigt och egensinnigt) och att jag tycker att det är kul att föna och peta och dra och fixa en frisyr MEN att kl 04:55 på morgonen är hårfön inte prio ett - utan då vill jag kunna ta lite gelé/skum/what_ever och "rufsa till det" och det ska räcka för att få till det.


Hon tvättade mitt hår och jag fick en ljuvlig hårbotten massage!! Sen satte hon igång och jädrar vad hon klippte och klippte och klippte. En timme senare var håret betydligt kortare och rufsigare och mycket mycke bättre! Riktigt nöjd!

Tyvärr hade hon inte tid att färga kaluffsen så jag rådfrågade henne om både färg och produkt, jag slog till på en förpackning med brunt, åt det kastanjeröda hållet.


När SOS Västkust är slut - då ska håret färgas..Det är längesen jag gjorde sånt själv, jag har ju lovat min frisör (hon som är mammaledig) att jag aldrig någonsin mer ska/skulle färga håret på egen hand..Kan jag skylla på henne om det går snett?!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards