Direktlänk till inlägg 9 november 2010

10-11-09

Av scarecrow - 9 november 2010 10:55

Så, då var morgonbestyren avklarade.  Allt utom att bädda sängen.. Det ligger nån i den.. Och hon verkar inte vara intresserad av att kliva upp än. Hon är ju "lite" bortskämd och hon får göra som hon vill, till 98% När det kommer till klippning av klor och päls så får hon snällt foga sig.  Snällt och snällt.. ? Allt är relletivt.. hon är snäll på så vis att hon aldrig har klöst eller bitit mig - även om hon försökt - men det är inte lätt när man är trubbnos.. Det hon däremot kan är att protestera ljudligt.. folk tror nog jag misshandlar henne - vilket hon iof tycker att jag gör.. Men det går ju strax över, för ligger man still är det snart gjort.


Lilla katten. Den gamla damen.


Så sängen får väl vara obäddad - idag också...


Jag har packat ryggan och ska ge mig norrut. Tänkte ge mig av lite tidigare än vanligt med tanke på vädret. Och just därför, vädret alltså, så stannar jag i norr där över natten och åker hem i morgon efter jobbet.  Lika bra att vara på den säkra sidan. OM det blir stormväder så är det bättre att sova där och kunna ta det lugnt hem i morgon eftermiddag i stället.


Har även packat en rygga som ska va kvar i bilen, packade ner en varm tröja, en flecce(?)väst, en mössa och en reflexväst. Tänke införskaffa sånna där värmekuddar, som man aktiverar - så blir de varma och goa. Det är bra med en sån packning IFALL det skulle behövas. Jag spenderar ju 2h på vägen de dagar jag jobbar i norr. 


Med andledning av att sambon och jag har "månads-dag" i helgen och att vi ska spendera lördagskvällen söder ut och njuta så får detta bli dagens låt:


På lördag, rad 2.. Me like!

 
 
Ingen bild

Tiggertufflan

9 november 2010 13:18

Bra tänkt att vara förutseende...För man vill ju liksom inte tro att det ska hända och om det väl händer så är det ju så dags då. Hoppas du kommer både dit och hem helskinnad...Här höll vi på att hamna i diket när vi skulle hem. Det var nästan omöjligt att ta sig upp för backarna trots dubbdäck...

scarecrow

10 november 2010 20:32

I går hjälpte det ju inte att va förutseende...

 
Annica

Annica

11 november 2010 09:05

Kikar in för att se hur du har det och känner att jag måste scrolla lite bakåt och läsa....har du kvar den andra bloggen?
Ha en bra dag
kram

http://blogg.aftonbladet.se/alltelleringet

scarecrow

11 november 2010 10:32

Bloggar mest här, men det händer att jag kastar in ett inlägg på gamla stället också.

Hoppas du har det gott!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards