Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Lördag 101113

Av scarecrow - 14 november 2010 10:56

I går eftermiddag bar det av mot stora staden.

Vädret var väldigt omväxlande så det blev inte så mycket strosande, mest målinriktade transportsträckor från punkt a -> b osv.


Middagen intogs på Hard Rock Café. Gillar man hamburgare och rockmusik är det stället ett säkert kort. En nackdel, som jag ser det, är storleken på portionerna, och det är lite stelbent. Sist vi var där så fanns en meny som lät jätte god - men den fanns bara i modell XL. Jag frågade om det gick att få menyn i mindre modell  - men det gick inte.. då skulle jag få köpa en mindre hamburgare (som ifo var mindre än den i menyn men det var fortfarande väldigt mycket mat) och välja till allt annat, och alla tillbehör kostar extra..


I går valde jag en kyckling sandwich med bacon, avocado, sallad och tomat och till det serverades pommes. Sambon tog en hamburgare med guacamole och det syntes på honom att det var gott :)


Efter maten gick vi vidare för uppiggande kall luft och lite koffeintillskott.. När latten var intagen och vi skulle röra på oss hade regnet gjort entré (igen) så vi tog spårvagnen till Korsvägen. Vi funderade på om vi skulle ta en drink på Heaven 23 i Twintower - så sagt och gjort, vi tog hissen upp och det är en fantastisk utsikt där uppe.  Det blev ingen drink där för det var knökfullt. Så vi tog hissen ner igen och gick till Incontro i stället, och hade vi inte haft biljetter till Skifs hade jag gärna stannat kvar och haft barhäng resten av kvällen.


Men jag byter inte bort Skifs för ett barhäng - No way -

Vi hade fantastiska platser. Parkett, rad 2.. Närmaste granne var högtalarna.. så med risk för att få en ofantlig hög med "vuxen poäng" så hade vi öronproppar..


Vilken show! Björn är ju helt underbar bara i sig, men så hade han ett fantastiskt band och dansare med sig, och 2 luftakrobater..och de har på nått sätt fått Newtons tyngdlag att upphöra.. Man kan inte hänga i två "tygstycke" och gunga.. eller jo det kan man säkert med lite träning.. MEN att hänga där, upp & ner i....spagat! Hur kan man göra det?! Och VEM kommer på tanken att ens testa?!?

Inte nog med att han, luftakrobaten, hängde upp&ner i spagat med sin kumpan hängande i hans armar..nej då.. hon klättrade (snyggt och elegant) upp på honom och la sig i spagat på hans spagat... Behöver jag säga mer?!


När showen är slut och extranummren har tystnat och folk är på väg att gå ut så hör vi ett "Heeeej!" Från ingenstans dyker en av F's mer underhållande kollegor upp iklädd "sjukvårdspersonal-väst"  och varken F eller jag blir speciellt förvåndade över att just hon är där i den rollen.  Hon är en helt fantastisk person. Personligen tycker jag det är lite snålt att endast ha en sjukvårdspersonal på 3200personer...


När vi pratat färdig med F's kollega och vi fått ut våra jackor ur garderoben gav vi oss ut i regnet igen. Planen var att ta en öl eller så,  men vi hittade inget stället som föll oss i smaken, så vi beslutade oss för att ta bussen hem.


Somnade med ett leende på läpparna och Skifs på hjärnan


Det är F's och min sång och när Björn sjöng den i showen så kan jag erkänna att jag blev (än mer) betagen av den och jag fick torka en (och annan) tår..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards