Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Prinsessedejt

Av scarecrow - 18 november 2010 08:19

Gårdagen började med "journal-bokföring" och statistik..höll på ett par timmar, tills pappret var slut..och det passade så hiskeligt bra i tiden så det var lagom att fixa till sig och hinna med bussen till stora staden för prinsesse-dejt.


Jag är osäker på om hon som körde bussen verkligen jobbar på bussbolaget  - hon körde som hon snott bussen..Hon körde fort, men bra så vi var i stan på en grisblink.


Mötte upp Bästa A och Lilla L för "inspektion". Lilla L är 5v och väldigt väldigt söt. Hon sov..så sov hon lite...och så sov hon lite till... A och jag strosade lite i affärer och jag hittade en liten pyjamas till fröken. Självklart var det en hund på...


Lagom till A och jag fikat klart vaknade Lilla L och tyckte det var dags för käk..Så vi gick till A's jobb så Lilla L fick käka i lugn och ro. Sen blev det ytterligare lite stros och kik i affärer.  Medans A var i provrummet körde jag vagn...eh.. eller ja.. vi förflyttade oss lite... När A körde såg det lätt och smidigt ut.. Personligen är jag väldigt nöjd över att jag och Lilla L inte rev halva stället när vi "kruusade" runt.. 


Vinkade av A och Lilla L vid tåget och gick för att möta F. I väntan på honom hann jag med ytterligare lite affärsstros. Jag hann med att få en halv poliskår att hålla andan.. Hur man gör? Jo..man snubblar på en J***la gatsten som står upp.. Lyckades göra någon form av snygg (?) räddning och föll inte i gatan som en pladoffa - tack-och-lov- utan kunde  coolt (?) halta vidare som om inget hänt.. När jag kom utom syhåll var jag tvungen att skaka foten för att känna om stortån låg löst i skon - det gjorde den inte, och i dag är den inte ens blå, så ont som det gjorde igår, kunde den ju i alla fall ha en liten färgskiftning..


F och jag bestämde oss för att äta middag i staden och gick till Jensens "böffhaus" och idag luktar jag nog en gnutta (?) vitlök.. Tur jag tvingade F att äta några av de vitlöksklyftor jag fick med maten.


I dag är det statistik och tvättstugan som gäller... ska man roa sig så ska man..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards