Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Extraljus

Av scarecrow - 20 november 2010 09:02

Jag har bestämt mig för att lägga pengar på extraljus till min bil. Jag kör så pass mycket bil och vägen jag kör mest är en asfalterad kostig och jag tycker det är viktigt att ha bra sikt (även på andra vägar än kostigen).


I samma veva som jag bestämt mig för extraljus så undrade Mor & Far vad jag önskade mig i födelsedagspresent & julklapp - och vi kom på det geniala att jag önskar mig pengar till extraljusen. Inte hela summan utan en liten del.


Igår när jag och F var lediga så tog vi oss till Toyota för att höra kolla upp priser och monteringskostnad. Och jag är övertygad om att vi var med i dolda kameran.. Först fick vi prata med en kille.. eller vi och vi... Han pratade med F... F var väldigt noga med att titta på mig och ställa vidare frågorna till mig.. "DET ÄR JU DU SOM SKA HA DOM PÅ DIN BIL"... osv.. så efter ett par frågor fattade killen att det var JAG som skulle ha dom på MIN bil.. Så var det nått han inte kunde svara på, så vi fick prata med en annan kille, som pratade med F om extraljusen.. F började om "DU vill ju ha en ljusramp på DIN bil...DU kör ju så pass mycket..DU vet ju hur du vill ha det på DIN bil..." och jag spädde på "JAG vill ha det si och så på MIN bil...och JAG kör ju mycket och MIN bil bla bla bla.." Men nä.. Ingen kontakt - jag var så nära att gå där ifrån  - men F hann före.. han gick och kikade på - vad det nu var - så killen var tvungen att prata med mig *mohahaha*


När kille nr2 var tvungen att tilltala mig så hade han kommit till priset: En ljusramp (som ska sitta under nummerplåten) med 4 lampor ink kablar/fäste/allt vad det va kostar 3500kr... Jag visste att det skulle kosta och att jag anser att det är en bra grej att bränna pengar på. MEN... då hade kille nr 2 inte räknat in monteringskostnaden... Så..tillbaka till kille nr 1.. han behöver knapprar och knapprar på datorn och sen säger han - helt utan att rodna, darra på rösten eller skämmas - "Med montering kostar det 8600kr, och då ingår tillbjöning av monteringsjärnen, det kan vara lite meckigt"...


Jag fick ett kort hjärtstillestånd!


Jag kan acceptera att det kostar att få dom monterade - men 5100kr?????? Jag försöket att inte vara ohövlig och be dom hoppa åt helvete - och lyckades rätt bra genom att knipa käft. Jag såg vad F tänkte..men han sa väldigt sansat "vi får tänka på det.." så gick vi.


ÅTTATUSENSEXHUNDRAKRONOR!!!!


Jag ringde pappsen och jag tror han redan satt ner för jag hörde ingen duns när jag berättade om priset... Först blev han helt tyst och sen undrade han om jag bett dom hoppa dit-där det alltid är varmt... Han skulle kolla upp vad det skulle kosta hemma i deras stad och så skulle han återkomma.


Efter nån timme ringde han och där, "hemma på vår gata i stan" skulle det kosta 3600kr - för en sån ramp som pappsen har - MONTERAD och klart.. Det är ta mig tusen värt att åka gm snöstormen till andra sidan landet och fixa det.  Det är numer plan B. Den nya plan A är att åka till ett extraljusförtag på måndag och höra mig för om priser och montering.


Älskade F jobbar och jag borde ta tag i statistiken.. men jag tänkte hoppa över det en liten stund, till.. och ta tag i lite städning och jaga ut dammsorkarna i snön. Efter det ska jag själv ge mig ut en vända. Fick en underbar "fuskpolo" med posten igår - limegrön - mjuk, go och alldeles alldeles underbar! Så jag är nästan (!) glad att det har snöat i natt..



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards