Direktlänk till inlägg 23 november 2010

KISS

Av scarecrow - 23 november 2010 11:05

Tisdag och skoldag  - Min kollega har skrivit m a s s o r  medan jag har sorterat journaler och ritat kryss i en jädrans massa rutor.  Dagens uppgift är att korr.läsa och få till högskolesvenska. U är väldigt produktiv när det gäller att skriva, men hon har en släng av dylexi och hon skriver talspråk, så vi delar på det..Hon ordbajsar och jag får till högskolesvenskan - funkar fint :)


Har just nu en väldigt låg katt, rent fysiskt. Det knäpper och rasslar i köket..och katten smyger med låg & lååång kropp och högt buret huvud.. Vi frostar av frysen, jag och hon. Mest jag, men hon har allt övervakat det hela och tittade med väldigt stora ögon när det rasar is.


I går var vi en kort vända på ikea.  Jag har varit på jakt efter en glaskruka till Orkidén (som förövrigt kommer med två nya knoppar) och det fanns en kruka som föll mig i smaken, så jag slog till. Och är man på ikea köper man värmeljus.. Vi köpte även till F's mamma och till min jobbarkompis T, vi köpte ut helt enkelt *S*


Har spanat in fina ljus på den lokala ica affären, 4 ljus med målade siffor 1,2,3,4 - som en adventsljusstake. Men jag har avvaktat att köpa med motivationen "det är ju inte advent än på länge.." och igår när jag bestämt mig för att köpa dom ja, då var dom ju givetvis slut :( Det lär ju bli både 1a och 4e advent och jul även om inte jag tänder ljus (förutom värmeljus) så det är ju inget att tjura över.


Nä, nu ska jag anamma bästa -K's- studiedesign: KISS. Keep It Simple Stupid

 
 
Ingen bild

Kerstin

23 november 2010 20:47

Det är en bra design. =)

Och jag ordbajsar och det värker ur mig som bölder... Lätt går det INTE. :( Och då är jag bara på B-nivå än så länge...

Vet du, det finns metallsiffror att trycka in i blockljus på ljusfabriken här i stan, de var rätt fina med faktiskt. Med hjärtan runt, kanske lite overkill men ändå. (Typ tunt smide om jag ska försöka förklara)

Kanske nåt att tänka på? Isf kan jag köpa och posta. :) (Får väl skicka nån annan att köpa iofs, men hey, vad gör man inte? =))

scarecrow

25 november 2010 14:27

Det är en mycket bra design, jag berättade den för min kollega och hon tyckte den var genial.

Det låter som de där "metall-grejorna" kunde va nått.. Jag kan höra med kära mor om hon vill handla, de ska hit en vända till 2a advent. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards