Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Rubrik saknas

Av scarecrow - 13 december 2010 11:39

Förtillfället har jag ingen som helst studiemoral. Inte ett spår.


J A G  V I L L  I N T E . punkt.

Men.. det finns alltid ett "men".. jag vill ju ha det färdigt.

Jag vill vara klar. Jag vill ha cred för det jag/vi gjort och eventuellt se fram emot en löneförhöjning - drömma kan man ju alltid.. -


Men.. ytterligare ett men.. för att komma dit. Till godkänd examination. Kan man inte sitta i soffan och vara motsträvig.  Det funkar inte så.


Så här dags, de dagar jag varit flitig student (trot eller ej, det har funnits dagar..) Så har jag haft lunchpaus. Tillsammans med Emmerdale. Men nu, när jag inte gjort ett skvatt med uppsatsen - får man ha lunchpaus i alla fall? Kan man ha paus från något som man inte börjat med?!


Kanske kan ha Emerdale som "uppvärmning"..den är ju trotts allt på engelska..

 
 
Ingen bild

Kerstin

14 december 2010 18:19

Det där känner jag igen. Tycker det studsar runt på alla utbildningar/bland alla studiekamrater just nu. Bristen på motivation, alltså... Att läsa vetenskapliga fackartiklar på engelska ÄR sånt som gör att mina ögon blir akut sömniga, jag fattar inte varför det är SÅ svårt att hålla sig vaken. Gör du?

scarecrow

16 december 2010 08:16

Har inte en susning. Läste ju ett gäng när jag skrev c-uppsatsen och det var lika sövande då.. Det vore något att forska i/på varför det triggar sömncentrat så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards