Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Heli(g)kopter?!

Av scarecrow - 5 januari 2011 13:21

Vaknade skapligt pigg. Även om jag inte studsade ur sängen när klockan ringde så klev jag ur sambons famn och fick sällskap av katten in i badrummet.

Det är lika bra att ha med sig henne in från start, annars kommer hon strax efter och skrapar på dörren tills man öppnar åt henne. Sen sitter hon där och kikar, en godmorgon gos och ett litet kurr. Hon är allt go gammel tanten.


Fixade igång kaffet till sambon och fick ett ryck.. ner med adventljusstaken och ljusbollarna från fönstret i köket och tvrummet och "stjärndraperiet" som hängde i sovrumsfönstret plockades ner så fort sambon förpassat sig till köket..

Den enda tomten som varit framme packades ner och även pepparkaksgubben fick finna sig i att byta sin parkettplats vid tv:n till påsen med övrigt pynt.


Sambon hängde nog inte riktigt med på vad som hände..Han tittade på mig och undrande frågade han: Vad gör du? och när jag svarade "Jular ut" så såg han lika frågande ut och svarade "eh..ja ha.."  - han hade då bara fått i sig en mugg kaffe så jag tvivlar på att han var riktigt vaken..


Sin vana trogen bläddrade han bland nyheterna på text-tv och vid ett tillfälle kikade även jag och lärde mig att det finns en religiös del, ffa i Egytpen som tillhör ortodoxa kyrkan sk. kopter. Kopter-ortodoxa.. Jag frågade sambon om inte deras heliga tingest (?) de tillber var heli(g)koptern...

*fanfar* Tänk vad jag passar bra på västkusten med min dragning/läggning för ordvitsar..   

Sambon - som vaknat till liv efter kaffekopp nummer 2 - tittade på mig och sa "du är inte riktigt klok".. *S*


Sambon jobbar kväll, och jag tog följe med honom till busstorget. När han klev på bussen gick jag till den lokala affären för att få hem lite förnödenheter. Modd av blötsnö är bra till mycket.. träna avdankade ben- 0ch rumpmuskler.. få fart på snorproduktionen och ventilera lungor.. Jag är glad att det var snoret som kom ut och att lungorna stannade kvar på insidan.. Är trött på att må så här nu. Allt började ju annandagen. Det räcker nu. Tack.  En fördel i dag var väl att jag vaknade utan huvudvärk. Den har ju i och för sig kommit nu, så en näve piller och en kopp kaffe skulle sitta fint och efter det lite (?) uppsatsarbete.


Har en "jag ska bara" innan skolarbetet, att lyssna på:




En lätt mulen dag, två segelflyg som gör en fantastisk (!!) uppvisning och den här på full volym i högtalarna.. Joråserruatt jag fick allt torka en tår (eller två..)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards