Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Morbus de Quervain

Av scarecrow - 14 januari 2011 12:11

Hade tid hos ortopeden vid 11. Var där i god tid och hamnade i en ett knökfullt väntrum. Det är så roligt att titta på folk. De finns i alla storlekar och former.


Jag blev inropad 10:50.. läkaren kom 10:55 - mycket trevlig - hon hade läst på om mig och hade med sig ett info.blad om Morbus de Quervain - flott va? På ren svenska är det Senskideträngsel.


Hon hade läst om att jag inte kan ha ortos fullt ut iom att det inte är tillåtet på jobbet så domen idag blev en cortisonspruta i den ondaste leden. Blir det gott resultat går det att upprepa behandlingen. Fungar det inte blir det operation, ett snabbt snitt och klyvning av ligamentet.


Sagt och gjort, in med Lederspan i leden - har ju hört på ryktesväg att cortisonsprutor ska göra SKIT ont.. så jag väntade på det, det onda.. men nä, det kom inget ont. Nog för att det spände lite, men det är ju inte så överraskande när man sprutar in nått i ett litet utrymme. Ett snabbt stick och så va det klart. Restrektioner i form av att jag inte får bära tungt ett par dagar, passar ju fint iom att jag är ledig i helgen. Återbesök i form av telefontid i februari.  Passar mig finfint.


När jag var klar där gick jag till ica och införskaffade livet förnödenheter, dvs knäckebröd, kattmat och tandkräm.. slog även till på en orkidé till F's syster som fyller år i morgon.


Nu däremot gör det ont..inte så att jag ligger och vrider mig i plågor - men det är inte skönt om jag säger så, tumbasen ser ut som om det skulle ligga ett litet halvt ägg där..och det tar liiiite längre tid att skriva med enochenhalvhandspekfingervalsen.


Snart ska jag packa i hop mig och dra mig mot stan. I kväll blir det middag & bio, Tron Legacy i 3D. Vet inte om det egentligen är my cup of tea, men det vet jag ju inte fören efteråt.. Det ska bli kul att se den i 3D.


 
 
Ingen bild

Tiggertufflan

14 januari 2011 22:12

Det lät ju tjusigt i allafall :-). Alltid något även om man kanske trots allt helst hade varit utan det.
Kram
/Agge

scarecrow

15 januari 2011 10:38

Javisstserru - tjusigt ska det vara *S* Hade väl i och för sig klarat mig utan, men med lite tur så funkar Lederspan:et och då är det ju färdigt nu :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards