Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Änglasång

Av scarecrow - 29 januari 2011 19:47

I går bar det av mot stora staden.


In på affären som hade min telefon i lager. Döm om min förvåning när den kostar 500kr mer där, jämfört med där jag tittade på den..


Gick - utan att ifrågasätta - till närmsta mobiltelefonförsäljare, där fanns den gamla modellen för nästan samma summa som den nya (på det stället där den inte fanns i lager).. gick till nästa butik och där fanns den gamla modellen till ett dyrare pris... Jag började surna till..


Mötte F och vi gick tillbaka till affär nr 1. Jag tog en kö lapp och när det blev min tur så påpekade jag att jag kikat på den telefonen dagen innan, på ett annat ställe (samma kedja) jodåserru - det visade sig att i den affären jag befann mig i - inte hade ett fungerande mailsystem just då...så det var ju därför de inte hunnit ändra och matcha sina priser..  Nähärrö - den lätta går jag inte på! Hade jag inte vetat att luren va billigare i en annan butik - hade jag snällt fått betala det dyrare priset - fuling där!


När luren var inköpt begav vi oss mot restaurangen där vi tänkt inmundiga middagen - och vilken middag!!


Änglasång!


Sydamerikansk buffé. Där fanns det mesta mellan torrostade räkor till grillad flankstek. Jag fick snabbt ett par favoriter: Torrostade räkor, chili & lime marinerad gurka, vitlökschampinjoner och kidneybönorna - jag som inte ens tycker om bönor.. Något annat som var väldigt gott var det rökta sidfläsket + ris med grönsaker i combo med vitlökschampinjoner (sa jag att vitlökschampinjonerna var min favorit?!)


Det slumpade sig så att vi var tvugna att ta en öl före maten, så vi tog en pale ale - en Slepy Bulldog - från Gotlands brygeriet. Den var inte alls otäck.. :)


Väl hemma kunde jag - äntligen - ge mig hän åt min nya telefon och dess funktioner, som inte var helt främmande iom att jag haft Ericsson förut.


I dag har vi hunnit med en hel del, även om vi tog sovmorgon och inte jäktade iväg. Vi tog en vända förbi närmaste frisör, i hopp om att de skulle ha drop in tider till oss - det hade de inte.. Vi gick till nästa ställe och de hade tid, kl 15.00 När tiden var bokad gick vi till konditoriet och köpte 3 semlor och så gick vi till F's föräldrar och fikade.


När kaffet var uppdrucket gick F och jag till resebyrån och pratade lite med dom om en resa vi är nyfika på, det verkar väldigt lovande - det som sätta käppar i hjulet är om vi inte skulle få semester då, i höst, när det är dags. - vi får väl se -


Vi hann hem en vända och sortera tvätten innan det var dags att gå till frissan. En väldigt trevlig frisör som lyssnade på vad jag sa och som flikade in med lite frågor och tips. Resultatet blev en kortklippt nacke och så lite längre hår upptill. Svårt att förklara - men jag blev nöjd. F blev också nöjd med sin klippning.


Efter frissan tog vi en vända hem, drog igång tvättandet och gick till ica. När vi handlat färdigt var det lagom att jag stannade tvättstugan och F började med middagen (hans underbara hemgjorda hamburgare).


Nu är den tvätt som är torr vikt och på rätt plats, övrig tvätt hänger på tork. (Torkrummet här är under all kritik - så det som inte går att tummla får hängas i lgh.) F och jag knôr i soffan, jag har fixat över lite musik fr datorn till mobilen så jag har min favoritlåt att lyssna på när jag åker in till stora staden i morgon för prinsessefika med A och lilla L :)


Nu: Soffmys med   


Min nya lur: Den i mitten - me like -

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards