Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Träningsvärk med fördröjning & En perserkatts hatobjekt

Av scarecrow - 3 februari 2011 14:31

Jag har just insett en sak..


Man kan få träningsvärk av att nästan ramla.


En diskbänk kan vara hal, för att inte tala om hur hal en diskho och vask kan vara.. när den som byter gardiner i fönstret ovanför diskbänken har raggsockar på sig....

Och när den som byter gardiner, för ett kort ögonblick, tappar balansen och på nått vis i världen måste trassla sig ur diskhon och vasken och (graciöst?!?) försöka landa på stolen i stället för att slå i köksgovlet som ett vändstekt ägg..  - då kan den som byter gardiner dagen efter känna av en viss träningsvärk..


......


Har varit i affären, handlat inför middagen och lite torsdagsmys: Affären hade ett litet sånt där "passa-på-köpt-två-för-25-kr-erbjudande" som jag föll för.. Lindt choklad..det följde med ett säkert, och ett okänt kort hem.. Chilin är ett säkert kort - helt underbar, "the wildcard" blev Apelsin..så wild 'n' crazy va?! *S*


Till den lilla kattens stora illatyckande ska strax   dammsugaren få lite motion. Hon tycker inte om dammsugaren. Men hon har inte speciellt bråttom från den, utan kan i maklig takt gå in under sängen och stanna där tills kusten är klar.

Sen blir det värre (för katten), när dammsugningen är klar, så kommer kattens fulkomliga HATobjekt - golvmoppen att komma fram. Vi har ingen sån där garnmopp, utan en "platt" mopp - och hon bokstavligen hatar den.  Hon anfaller den inte, men hon går heller inte undan, utan spänner ögonen i den och fräser - så gott hon kan den lilla perserkatt hon är. .





 - och nu när jag avnjutit 2avsnitt av Jims Värld - så känns livet ännu en gnutta bättre -

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards