Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

-11 02 10 -

Av scarecrow - 10 februari 2011 20:15

I dag fyller älskade F år. 25 kom vi på att det var..

Jag är urkass på att fixa presenter, men han nämde vid något tillfälle att han ville ha en mortel, så en mortel fick det bli. Hittade en fin i granit.

Expediten undrade om jag ville ha den inslagen  - Ja tack! Expediter brukar ju vara haj på det där med paktinslagning.. brukar vara... paketet var snett, vint och slarvigt inslagen, Jag är ingen paketinslagarexpert på något sätt - men jag hade kunnat slå in den bättre själv.


Han fick paketen strax efter han vaknat och hans spontana reaktion på det tunga paketet var "har du köpt ett bowlinklot?!"


Efter lite kaffe, frukost och ett varv genom duschen var vi klara för en ärendefylld promenad. Film som skulle lämnas tillbaka (The dark knigt -jag förstår varför Heath Ledger fick en Oscar postumt för den rollen). Det gamla brödet fick bli andmat vid fågeldammen, efter det styrde vi kosan mot dressman. När allt var färdigprovat kom F ut med en påse innehållande två fina tröjor och ett par jeans. Det var runt lunchtid så vi gick till ett av våra favoritställe och åt pasta m räkor i vitvinsås. Vi tog vägen via "checksen" och provianterade upp lite inför kvällens fikabesök, det inhandlades även 4semlor på ett av de lokala konditorierna.


Vid 18 kom F's mor, far och ena syster hit på fika, strax efter kom systersonen. Vi har pratat, skrattat och haft trevligt i ett par timmar. Systersonen är så mysigt. Han är 15år och så himla underfundig.


Nu är det lite soffhäng innan det är dags att krypa till kojs. Klockan ringer 04:45 i morgon..Men jag slutar ju 15:15 och efter det är jag (och F) lediga i helgen. Gott!!






Jag vet att det är irrationellt att tänka som jag gör.  Men jag kan inte låta bli att fundera på vad det är som gör att vissa kan - och vissa kan inte. Vad är det som styr och ställer, vem bestämmer om vad som ska bli och vad som inte ska?


Det stör mig, att jag lägger energi på det, för det spelar ingen roll, det är som det är och så kommer det vara. Så det tjänar inget till att jag funderar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards