Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

110214

Av scarecrow - 14 februari 2011 10:26


Har i stort haft en underbar helg.


Fredagskvällen bestod av tapas och rödvin. Lördagen blev lite shoping på Ingvars affär. Vi skulle inte ha så mycket, ett litermått, lite värmeljus och ett par matlådor. Jag köpte även en orkidékruka till F's mamma och värmeljus till T.


Vi köpte pizza med oss till F's föräldrar och syster (som var på besök) och precis före vi lämnade över krukan till K, så berättade hon glatt att hon köpt sig en orkidékruka.. Men vi kom fram till att nu när hon har två krukor så får hon köpa sig en orkidé till :)


Pizzabuffén slank ner, vi köpte 3 olika pizzor och alla åt tills vi var mätta och då fanns det ändå pizza kvar.. F's syster ska åka till Kreta i sommar, så hon hade med resekatalogen och visade oss vart de skulle - det såg otrevligt ut.. *lögn*

F och jag har inga direkta semesterplaner för sommaren så vi får väl se vad vi hittar på. Är det bra väder här hemma tycker inte F och jag att det finns någon anledning att ge sig iväg till nån medelhavsstrand.


Efter middag och reseprat åkte jag och F till Willys för att handla lite och där var det minsann billiga orkidéer - me like - så jag slog till på en med två stänglar och en hel drös med blommor och knoppar.


Lördagskvällen fortsatte i lugnets tecken. Det fanns ju inget på tv:n iom att ingen av oss vill slösa bort tid på melodifestivalen, eller som det tydligen kallas "mello".. så vansinnigt larvigt! 


Natten innehöll på mardrömmar, äckliga mardrömmar.


Gårdagen bjöd på strålande sol, så vi tog en lång promenad och bara njöt. Lunchen intogs på "Gyllene Måsen" (mest för att det var smidigt och passade i tiden när vi var i närheten) och när vi kom hem tog F en tupplur och jag tog tag i lite uppsatsommöblering och omformulering. 


F's powernap hade power - när han vaknade gick han loss med dammtrasa och dammsugaren. Allt medans jag satt i soffan och suckade över uppsatsen. Sen fixade han käk och jag sorterade skolpapper och när jag var klar med det, så var middagen klar - tajming :)


Sen vart det soffhäng och inväntan på Sherlock Holmes! Åh vad jag har tyckt om den miniserien! Slutet gjorde mig dock galen - men hoppfull, för ett sånt slut lixom lovar en fortsättning..


Även i natt har jag dröm mardrömmar, äckliga mardrömmar.

Kalla, blodiga mardrömmar.

 
 
Jessica

Jessica

16 februari 2011 18:26

Gud vad jag håller med dig, så jädrans löjligt att det kallas MELLO. Det stööör mig!

Hoppas allt är bra! Kram!

http://milosblogg.blogspot.com

scarecrow

16 februari 2011 18:46

Mig också! Nu är det ju inget jag bryr mig om - programmet alltså, så jag borde ju låta folk kalla det vad som helst.. men det är så jävla tramsigt med själv-på-hittade-förkortningar.

Vi har ett gäng på jobbet som envisas med att säga "rappa" när de menar rapport, och att nån är "tacky" dvs takycard (snabbpuls) - jag SPYR!
//gnällkärringen *S*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards