Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Hej för helvet..

Av scarecrow - 20 februari 2011 12:46

(melodi: hockeyhejarramsa)

PMS, PMS, PMS.... PMS PMS PMSSS... PMS PMS PMS... PMSSS PMS!


Ja dra på trisse.. i går var en jätte mysig dag.

Vi tog F's bil och drog norr ut. Efter god rödspätta-lunch i Munkedal så hamnade i Nordby. Ett köpcenter som ligger strax bredvid Norska gränsen.


Hur stort som helst! F provade MC hjälmar och klämde och kände på MC-kläder. Själv botaniserade jag i väskor - i samma affär (- smart koncept av ägaren!)

Hittade en väska, men hängde tillbaka den för att fundera lite på den.


Trasslade oss vidare och hamnade på Kjell & Co, F hittade en mobilladdare att ha i bilen. Så var vi ju tvunga att ta ett varv på Rusta och F kom ut med en duschkräm.  Vi gick upp en våning och där fanns ett Zizzi - kläder för oss kvinnfolk med kurvor. De hade en rea ställning och jag provade ett par tunikor (F undrade lite diskret hur många tunikor man kan ha - och jag svarade att det itne finns någon övre gräns*S*)


Inget av det jag provade passade mig i smaken så jag var inställd på att gå vidare, men F hade andra planer.. han hade hittat en militärgrön skjorta som han ville att jag provade..han ville visst se mig i lite annat än grått, svart och vitt...


Skjortan han hittat var rätt tuff, den hade dock nått "plåtskrot" i form av nitar strax under vänster nyckelben - inget jag föll för, men tänkte att det går väl att sprätta bort om jag nu skulle få för mig att köpa den.


In i provhytten igen - och döm om min förvåning när jag kände mig tuff och rätt cool i den. Visade F som föll som en fura och utbrister "åh baby.." - tolkar det som ett gott betyg.. Så det var bara att knalla till kassan och betala. (och det där plåtskrotet får allt sitta kvar...)


Efter inköpet av skjorta till mig kändes som om vårat shopingbehov var mättat så vi styrde kosan mot bilen. Och som av en slump gick vi förbi MC-/väsk-butiken en vända till.. och jo.. jag slog till på väskan - med ett löfte till mig själv att jag ska försöka sälja ett par väskor på Tradera..


Så,  en telefonladdare och duschkräm till F och en skjorta och en väska till mig. Stannade på hemvägen och planen var att handla hem ngt grillat/alt grilla själva.. men nä, inte ett smack fanns det. Det färdiggrillade lyste med sin frånvaro och ngt att grilla fanns det "tjock-revben" och "fettkarré". Så det fick bli plan B - tacos. Ingen super favvis men det går allt ner.


Väl hemma fixade vi till tacos med tillbehör och kikade på "som hund och katt - Kitty Galore's hämd", enligt min smak så är det en underhållande film.


Så gårdagen kan summeras som: Mycket god!


Idag.. inte så god.. Jag är pms:ig, sur, och extrem osocial!! F har försökt att pigga upp mig, och vi har varit ute en sväng, slängde papper och glas i återvinningen, gick till ica och pantade flaskor, fixade saker till middag i dag, och middagen i morgon + en påse godis till mig - det är ju så jävla logiskt att hjärnan vill ha godis samtidigt som man känner sig fetare och fulare än någonsin.. Men vem har sagt att pms handlar om logik?!


Jag borde fixa det där personliga brevet också.. i dag är kanske inte den allra bästa dagen för det..


Hej för helvete, jag är jävligt intresserad av den där förbannade tjänsten ni har ute till er jävla mottagning. Varför jag vill ha den? Joserruatt det är för att jag är förbannat trött på att skrapa bilrutehelvetet varenda jävla morgon och jag är jävligt trött på att köra bil bland alla jävla vägbyggen och korkade jävla medtrafikanter ska vi inte ens orda om -  okej? - Är tjänsten min eller?! alt. avslut Jag förutsätter att tjänsthelvetet är min - så ta mig faan om jag inte stämplar in 06:45 på måndag.

Köss mig i arslet!

//U

Tror kanske jag ska vänta med det där brevet..





Kitty Galore's hämd:

 
 
Ingen bild

Tiggertufflan

20 februari 2011 22:12

Du skulle definitivt sticka ut ur mängden med det brevet...(och det hade varit ganska kul ...men det kan vara dumt att chansa)

(och väskor, kan man få för många? Svar : Nej !)

Kram

scarecrow

21 februari 2011 08:19

Det kan vara dumt att chansa, men om man seriöst skulle söka nått man inte ville ha (?!?) så hade det varit rätt roligt *S*

(jag lägger bara ut de väskor som jag skulle kunna tänka mig att leva utan.. de jag inte skulle klara mig utan (?!?) får allt stanna kvar..och OM nu "tillsalu-väskorna" inte blir sålda - så blir jag inte ledsen..*S*)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards