Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Fields of Gold

Av scarecrow - 28 februari 2011 08:54

Jobbarhelg, två dagturer stod på schemat så klockan har ringt 04:45 både lördag och söndag. 


Lördagmorgon kan summeras med ISGATA. Innan jag kunde köra fick jag hacka mig in i bilen.. Jag åkte hemmifrån 05:20 och var på jobbet 07:00.. i vanliga fall tar det lite mer än en timme att åka..(ställde min bil hos U och hon körde resten av vägen)

Arbetspasset var rätt mycket, lite stimmigt, ett par dåliga patienter men med en bra läkare, då går det så mycket lättare att jobba. Vi har haft en "inhyrning" i 5v och hon är en Klippa!! Lätt att jobba med och hon har ofta en plan som hon delger oss - det underlättar ju så mycket - Funderar starkt på att kidnappa henne!


Efter jobbet hämtades jag av F med föräldrar. Det blev en vända till det lokala hamburgehaket för lite lunch/middag innan vi åkte hem. Jag blev avsläppt vid U's ställe och tog min bil hem.


Väl hemma så åt vi lite rester från fredagsmyset; chips och ostbågar, och strax före 20:00 somnade jag i soffan.. F petatde på mig och sa åt mig att gå och lägga mig "på riktigt".. och kl 20:00 låg jag i sängen. Kunde inte riktigt somna, men slummrade av och till, tills F kom och la sig och allt jag minns är att jag frågade honom om vad klockan var - 21.00 svarade han - sen blev det svart för min del.. Strax efter kl 4 kom grannarna hem..inte så tyst som man skulle kunna önska sig.. men jag låg och drog mig till 04:45.


Betydligt bättre väglag på söndagmorgonen, så jag plockade upp U och M på vägen och vi var i tid på jobbet, jag avskyr att komma försent! 

Söndagen gick bra, lite lagom att göra, tills räddningsledningen ringde och frågade hur många skadade vi kunde ta emot, det hade hänt en stor trafikolycka. Lite osäkert på hur många inblandade och hur skadade de var.


När första larmet från olyckan kom så gjorde jag, E och T iordning 1a rummet och inväntade vår patient. De andra mobiliserade ytterligare 2lag i väntan på nästkommande larm.


Vår patient kom och det gick snabbt och smidigt. Lindrigt skadad och mådde förhållandevis väl. När vi var färdiga så hade gäng nr2 fått en patient och gäng 3 väntade på en. Vi riggade om rummet och väntade på pat. nr4. - som inte kom.. H*n var oskadd och valde att inte bli patient.


Så det blev "lite" stökigt hos oss en stund. Bara för att det "trillar in" ett gäng patienter från en olycka så försvinner ju inte de "vanliga" patienterna från sidan.. Sen kom eftermiddagsgänget och skulle ta över.. det är lite stimmigt att rapportera över i det läget *S* Men vi redde ut det, och de som tog över var ett gott gäng, som tar det för vad det är och inte några "petiga surkärringar" (för sånna finns på mitt jobb..)


Efter en fika med hela daggänget så bestämde vi oss för att flexa hem.  Dumpade M och U på vägen och petade in cd:boken och avnjöt ett par kapitel av "I djävulens sällskap" av Peter Robinson (uppläsare: Thomas Bolme) inna jag kom hem. När jag kom hem och öppnade dörren doftade det ljuvligt!! F lagade mat - grillade kamben! Kryddstarka möra och ljuvliga. Till det serverades det coleslaw, pommes och hemgjord grillsås med smak av tomat och goda kryddor. Han kan han min F   


Efter middag och disk så tog vi en promenad. Jag har varit sjukt sugen på Malaco pastellfiskar ett tag.  Galet sugen - så igår fick det vara nog. Så promenaden gick till godisaffären.. Inte nyttigt - men gott! 


Med godis i skålen och flanellpyjamasen på var det dags att fixa till det där personliga brevet.. sista ansökningsdagen är idag, så det var lite panik i går kväll.. men efter mycket suck, pust, stön och en jäkla massa "delitande" så blev det klart.  Ett försättsblad, ett CV och ett kort personligt brev - mailades till rätt instans i går kväll - nu är det bara att vänta och se.. 


I natt vaknade jag vid 3 med huvudvärken from hell. Petade i mig två piller och kunde somna om. Vaknade med ett lätt sus i kupan och ett lätt illamående. Har försökt peta i mig en macka och mitt dagliga glas med blåbärssoppa - det har gått "så där". Inte ens cola light smakar bra. 


Dags att ta tag i den lediga (?) måndagen.. Uppsatsen står på schemat.. Det ska bli så sköööööööönt när den är klar!


Dagens bakgrundmusik får bli:



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards