Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

- jag överlever -

Av scarecrow - 8 mars 2011 10:46

Säg den lycka som varar för evigt..


Har ju upplevt lite flyt sista dagarna - den tog slut igår vid..tja.. lunchtid..


Hade klipp- och slingtid kl 11. Jag var där i god tid och hann få vänta lite extra för frisören var inte klar med föregående kund ca 20min in på min klipptid - redan där borde jag anat oråd..


Jag hade med en bild på en snygg frisy, jag vet att jag inte kommer se ut som modellen på bilden, men frisyren är snygg och jag har haft nått liknande förr och trivdes i det.  Där måste missförstånd nr 1 uppstått.. för i slutänden så ser inte min frisyr ut alls som den på bilden, kanske om man kisar och är lite susig i kupan.. och den kanske kommer se ut som bilden om 4v, när snagget vuxit ut...


Nu är inte hela skallen snaggad utan nacken upp till öronhöjd, över öronen.. Det är helt okej iof, jag gillar kort hår och gillar när det är lite kaxigare frisyr, inget mjukt och mjäkigt på mig tack. Då ser jag ut som en förskolefröken (inget ont om dom! men det passar inte mig)


Missförstånd nr 2 var färgen.. det blev inte så bra, det blev inte bra alls.. Halmgult är fint på halm.. jättefint  - på halm! På mig - inte så fint, alls, inte nått. PUNKT.


Inte ens frisören tyckte det.. så hon fick snällt ta sig tid och lägga i ett par mörka slingor också. Och i min smak hade hon gärna fått lagt ett par till, och en snudd mörkare - men jag tordes inte säga till, för jag var redan där och då rädd för att jag inte skulle ha ett hårstrå kvar på knoppen efter den behandlingen.

Först klippningen - där rök en hel del hår, även att jag var korthårig redan innan..

Sen drog hon slingor, de blev ljusa, men så var ju mitt hår färgat rödbrunt innan så hon fick avfägra det som inte var slingat + det nysnaggade i nacken, och hon blekte det med nått schampo, och hon tvättade, och tvättade och tvättade och tvättade och tvättade...

Sen blev det som sagt nya slingor och efter det ännu mer tvätt.. Så det är ett under att det finns ett hårstrå kvar på knoppen idag.. Jag var lite rädd för att allt (det lilla) som fanns kvar skulle ligga på kudden i morse, men det gjorde det inte, det sitter kvar på rätt plats.


Nu har jag fått greja frisyren själv och ja, jag kan nog gå ut utan mössa. Det är ju tur att jag sipper se det.. Jag får inbilla mig att jag är snygg i håret och undvika speglar ett tag så ska jag nog överleva även det här..


-tillägg-

Hur lång tid det tog? Jag hade tid kl 11 och var hemma 14.35 Det är 5min gångväg hem...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scarecrow - 15 april 2011 11:12

  Vi har hängt i hop i 1år och 8månader, sambos (enl folkbokföringen) i snart 8månader (men "på riktigt" i snart 10måndader). Så nu har vi bestämt oss att vi ska ta steg nr 2..   Vi slår till och skaffar oss en hemsida.. *S* Den är under konst...

Av scarecrow - 14 april 2011 09:07

    Made a wrong turn, once or twice. Dug my way out, blood and fire. Bad decisions, that's alright. Welcome to my silly life. Mistreated, misplaced, misunderstood. Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down. Mistaken, always second ...

Av scarecrow - 9 april 2011 09:06

En tredagarsledighet, både F och jag - Nice!   Igår var det handledning, och vi ser mållinjen!!  En del omformuleringar, lite finjusteringar och planen är att vi ska lämna in den om en månad, för att kunna gå upp med den i slutet av maj   ...

Av scarecrow - 3 april 2011 20:26

I dag fick jag, och min kollega ett riktigt roligt besked - och jag menar R I K T IG T gott besked.    Tidigare i veckan hade Vi en riktigt dålig patient - och jag menar R I K T I G T,        R I K T I G T dålig patient - så dålig man kan vara. ...

Av scarecrow - 30 mars 2011 16:46

I går brast det för mig Nått så kopiöst Så till den milda grad att jag fick black out - Hur arg är man då?   En kollega - som är tiltad i pallet! Det är inte ett påhitt från min sida, att hon är korkad, hon ÄR dum i huvudet. En gång kom en lä...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards